Klanten en opdrachtgevers die hun rekening niet betalen kunnen effect hebben op uw eigen bedrijf. Hoedt u voor het domino-effect. Laat zien dat u alert bent op betalingsachterstand en dat u wanbetalers dicht op de huid zit.

Een klant met betalingsachterstand. Wat KAN u doen?

  • Stuur direct na het verstrijken van de betalingstermijn een herinnering.
  • Wanneer een klant zelfs na de herinnering de factuur niet betaalt, stuur dan een aanmaning. Stel hierin een duidelijke betalingstermijn op, bijvoorbeeld 8 dagen. Informeer de klant over vervolgstappen bij betalingsachterstand: u KAN de vordering uit handen geven. Extra kosten komen voor de rekening van de niet betalende klant.
  • Bel uw klant op om hem te herinneren aan de factuur. Bij persoonlijk contact zal een klant een openstaande factuur sneller voldoen en u kunt gelijk een inschatting maken van de situatie.
  • Maak aantekeningen tijdens (telefoon-)gesprekken over de betaling van de factuur en leg deze schriftelijk vast.


De klant betaalt nog steeds niet…

Incasso of een deurwaarder?
Overweeg eerst een incassobureau in de armen te nemen. Een gerechtsdeurwaarder inschakelen is een zware maatregel. Met KAN incasso bereikt u meestal hetzelfde resultaat maar op een vriendelijke wijze.

Voor een incasso- of gerechtsdeurwaarderstraject ontvangen wij graag de volgende documenten:

  • kopieën van de facturen of overeenkomst
  • kopieën van de betalingsherinneringen en/of aanmaningen
  • kopie van uw eventuele leverings- en betalingsvoorwaarden
  • eventuele aantekeningen van contactmomenten
  • uw bedrijfsgegevens, zoals vermeld bij de KvK
  • uw adres, telefoon- en faxnummer en e-mailadres

Bent u zelfstandig ondernemer en geen rechtspersoon, vermeld dan uw volledige naam, voornamen en woonplaats


Let op! Een vordering of factuur kan verjaren. Wanneer een klant niet betaalt, zijn er waarschijnlijk nog meer schuldeisers. En hoe meer schulden, hoe kleiner de kans is dat de schuldenaar nog betaalt. Wacht daarom niet te lang met het uit handen geven van uw vordering. Neem op tijd contact op met KAN incasso. Een vordering indienen KAN ook via ons online vorderingen aanmeldformulier.


Wilt u meer informatie over wat u kunt doen tegen betalingsachterstanden en niet betaalde facturen? Neem contact op met KAN incasso en gerechtsdeurwaarders.
.

Deel je mening

primi sui motori con e-max.it

Contactgegevens

KAN Incasso en KAN Gerechtsdeurwaarders

Edith Piafstraat 152
6663 MA Nijmegen (Lent)
Postbus 6644
6503 GC Nijmegen
T. 024 - 350 35 35
F. 024 - 350 35 37
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

KvK-NUMMER: 20139668
BTW-NUMMER: NL8192.53.200.B.01

Derdengeldrekeningen
ABNAMRO BANK: NL37 ABNA 0423 7815 45
RABOBANK: NL 33 RABO 0160 8485 47

Om bepaalde functionaliteiten aan te bieden gebruiken wij analytische cookies op onze website. Meer informatie over deze analytische cookies vindt u op onze pagina, Cookie-policy. Akkoord